Vi skapar best practice med våra detaljhandelskunder för hur man kan använda avancerad analys och insikter från konsumentdata för att erbjuda mervärdestjänster och ökat kundvärde. Vi erbjuder praktiska och kreativa råd för att kombinera online- och offline-kundupplevelsen och integrera ny teknik på ett integritetsvänligt sätt.
Våra jurister ger exakt och omfattande stöd inom en rad områden, bland annat franchising, distribution, agentur, reklam och konsumentskydd. Vi ger också råd om internetlagstiftning, e-handel, onlinebetalningar, reglering, integritet, teknik och varumärkesskydd.
Anmärkningsvärda höjdpunkter:
- Vårt team rådgav en nordisk detaljhandelskedja kring utvecklingen och driften av ett lojalitetsprogram och mobilapplikation med en internationell lansering.
- Vi ger råd till en europeisk e-handelsaktör i egenskap av deras externa dataskyddsombud, DSO, och ger strategiskt och operativt stöd för att underlätta deras dataskyddsefterlevnad.
- Vi rådgav ett digitalt apotek i dess tillsynsprocess inför den svenska dataskyddsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten.
- Vi rekommenderar flera online-marknadsplatser i deras erbjudanden direkt till konsumenter inom sektorer som konstruktion, heminredning, fynd, långsiktiga bostadsuthyrningar etc.