Marknaden för internetjuridik, e-handel och marknadsföring har vuxit snabbt under det senaste decenniet. Företag har blivit alltmer beroende av sina webbplatser för att nå sina målgrupper och har kämpat för att hålla jämna steg med de juridiska konsekvenserna av att göra affärer online. Våra erfarna jurister kan hjälpa dig med de juridiska konsekvenserna av den nya teknologin, inklusive användaravtal för e-handel och sekretesspolicy, online-konsumentavtal, säkerhetsöverträdelser, spam och oönskad e-postmarknadsföring.
Om du inte har lämpliga användarvillkor, sekretesspolicy och domännamn kan du utsättas för dyra rättsliga förfaranden. Brist på korrekta avtal och policys kan också innebära att du inte får arbeta i branscher som finansiering (fintech), juridiska verktyg (legal tech) eller molntjänster (cloud-as-a-service), skolmiljö (edtech) eller få ett kortinlösenavtal med din bank (om du är en e-handelsaktör). Vi förstår användarupplevelse online, sökmotoroptimering och omvandling av besökarflöden och bistår dig gärna med juridisk rådgivning.
Kunder vänder sig till oss för att kontrollera att deras webbplats följer tillämplig lag och gällande standarder för marknadsföring och försäljning av tjänster och produkter…
Läs merIntegritetspolicyn på din webbplats, plattform, tjänster eller mobilapplikation informerar och reglerar hur din tjänst använder dina kunders personuppgifter. Det är ett obligatoriskt dokument att ha…
Läs merFör den digitala marknadsföringsindustrin blir regleringsmiljön allt mer komplex. Med lagstiftning från länder utanför Europa som påverkar alla onlineföretag och annonsinnehåll måste du hålla dig uppdaterad och närma dig juridiska frågor för ditt företag med rätt råd. Vårt expertteam använder sig av ett brett utbud av färdigheter inom flera områden för att ge skräddarsydda råd för onlinemarknadsföring och e-integritetsfrågor.
Du behöver ett annonsörsavtal med din influencer eller bloggare för att reglera hur ditt företag och dina produkter marknadsförs, på vilka plattformar och under vilka…
Läs merCookiepolicyn är ett obligatoriskt dokument som informerar webbplatsbesökaren om företagets användning av cookies och annan spårningsteknik. Användningen av webbplatsfunktionsteknik, analys, marknadsföringsverktyg och annan reklamteknik regleras…
Läs merEn central del av marknadsföringen idag är att bygga en stabil och snabbväxande kundbas. Vanligtvis görs detta genom inbound marketing för att skapa sofistikerade och…
Läs mer